Klima aletinin tarihi âdemiyet derece eskidir. İlk insanoğlu varlık ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor hazırlamak ciğerin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı egemen derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. ılımlı çağlarda Leonardo Da Vinci, yakın bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak ciğerin deniz gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya serlandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk şanlı kullanma sahaını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her dem 20 derecedir” ilanını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam fail yöntem gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya serlandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini arama fail bir süreçtir. Hasetmüzde insanoğlu, daha asude ve mümbit evetşayabilmek ciğerin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine derece klima lüks olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya ustalıkyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya pek beğenme etmiyorlardı. Fakat aradan geçen birkaç yılda çok değişiklik evet. Bundan sonra klima bulunmayan ustalıkyerlerinde kimse çaldatmaışmak istememektedir. Önce ustalıkyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin bile mübrem konfor aygıtı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece yazın serinlemek ciğerin kullanılan bir aygıt olmaktan çıavratp, kışın da ısınmak ciğerin tercih edilen aygıt yapmıştır. Klima kullanma aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye serlamıştır. Pazardaki ürün ve bedel çeşitliliği karşısında tüketicilerimiz hüküm tesviye sürecinde olabildiğince karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana usturuplu seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin katkısızlanamaması, sahih montaj icraatının kuruluşlmaması kabilinden nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında kestirmece 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın derç maliyetinin yanı sıra işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti bile dikkate aldatmaınmalıdır. Klima aygıtı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak küçümencik bir tetebbu kuruluşlmalıdır.