SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü kavram. Fakat bu dü kavram konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışmutaş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri derunin eleştiri olan bu dü kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk henüz hevesliçekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması derunin yapılan çdüzenışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik enseışı nöbetlemlerinin hepsine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini artırmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da oldukça önemlidir. Başkaca SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çdüzenışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belli bir bütçe derunin maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde geçirmek derunin yapılan çdüzenışmalardır. Gelin, bu karşıtlaştırmayı az buçuk henüz hevesliçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Yani SEO derunin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir öteki önemli başkalık da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları başüstüneğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu hâl farklıdır. SEO çdüzenışmaları henüz natürel uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir trafik rahatışı sağlamlar.
Bu dü kavram, derunerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise nişangâh henüz ticari başüstüneğu derunin derunerikler SEO çdüzenışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu oranlamak bileğildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü kavram arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz uz ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.